Klyp logo

het cloud archief

overzicht

blog, 15.02.2021 door Conny Tromp

Bespaar op je personeelskosten met een goed digitaal archief

Het zoeken naar digitale documenten heeft nog nooit zoveel tijd gekost als nu. Mede doordat werknemers veel thuiswerken is het overzicht over het digitale archief zoek. Omdat tijd geld is lopen de kosten hierdoor hoog op.

Foto bij Bespaar op je personeelskosten met een goed digitaal archief

Zoeken naar documenten, wat kost dat?

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat een medewerker ongeveer 20% van zijn werktijd op zoek is naar informatie. Exacte cijfers over het zoeken naar digitale documenten zijn lastig vast te stellen, ieder bedrijf heeft zijn documentenhuishouding in meer of mindere mate op orde, maar volgens onderzoek is een fulltime kantoormedewerker minimaal 3,5 uur per week op zoek naar digitale documenten.

Bij een gemiddeld salaris van € 3.000,00 bruto per maand kost dat een bedrijf meer dan € 300,00 aan personeelskosten per medewerker. Heb je vier medewerkers in dienst die allemaal moeite hebben met het terugvinden van documenten, dan ben je dus al € 1.200,00 per maand kwijt aan personeelskosten voor alleen zoekwerk.

Een goed en geordend digitaal archief

Met onze Klyp archiefsoftware heb je eindelijk al je digitale documenten geordend op één plek en hebben al je medewerkers overal toegang tot de documenten waar zij voor zijn geautoriseerd. Klyp helpt je medewerkers je digitale documenten goed te archiveren en via de slimme filters en zoekfunctie zijn je digitale documenten veel sneller terug te vinden, wat een enorme tijdsbesparing oplevert voor je bedrijf.

Ook is het met Klyp mogelijk om je digitale archief schoon en netjes te houden. Door vernietigingsdatums toe te kennen aan documenten met een beperkte bewaartermijn heb je altijd overzicht over welke documenten je op een bepaald moment kunt verwijderen.

En verwerkt jouw bedrijf persoonsgegevens? Dan is de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) van toepassing. Door privacygevoelige documenten aan te merken als AVG, heb je in Klyp meteen overzicht over welke documenten persoonsgegevens bevatten en wanneer je deze persoonsgegevens uit je digitale archief moet verwijderen.

Bespaar met Klyp op je personeelskosten

Met Klyp bespaar je een hoop tijd en heel veel kosten. Een Klyp account voor jouw medewerker kost slechts € 15,00 per maand! Hiermee bespaar je dus duizenden euro’s per jaar.

Kijk voor onze tarieven op onze abonnementspagina en maak je keuze. Natuurlijk kun je ons ook altijd eerst mailen of bellen voor meer informatie over Klyp.

deel dit bericht