het cloud archief
Ken je dat? Je bent inmiddels bijna volledig digitaal aan het werk, maar ergens in je kantoor staat er nog een kast met ordners die je altijd nog eens een keer wilt opruimen.
Maar ja, een deel ervan mag best eens weg en dan blijft er nog een deel over wat je moet of wilt bewaren.
Het is dat uitzoekwerk waar je zo tegenop ziet en waar je eigenlijk helemaal geen tijd voor hebt. Terwijl die kast eigenlijk wel weg kan als je het handig aanpakt.
Belangrijk is om in beeld te hebben wat voor documenten nog belangrijk genoeg zijn om te bewaren. Een greep uit documenten waar je echt zuinig op moet zijn:
Selecteer de documenten die je wilt bewaren op onderwerp, want om deze op de meest handige manier op te bergen, ga je ze digitaliseren. Hiervoor heb je een scanner nodig, waarmee je de documenten kan scannen en importeren naar je computer.
De documenten die je niet meer nodig hebt, moet je (laten) vernietigen, zodat deze niet in verkeerde handen kunnen vallen.
Om het geheugen van je computer te sparen kunnen we tegenwoordig documenten gemakkelijk online opslaan. Dit heet: “in de cloud” opslaan.
Met onze Klyp archiefsoftware heb je de mogelijkheid om je documenten online op te slaan op een veilige én gestructureerde manier. Eenvoudig ingericht, zodat je nog steeds je vertrouwde ordners kunt raadplegen, maar dan online. En doordat Klyp je begeleidt in het geordend opslaan van je digitale documenten, kun je ze altijd gemakkelijk weer terugvinden. Dat bespaart een hoop tijd! Bekijk onze homepage voor meer informatie.
Zie je er toch niet overheen om deze klus op te pakken? Klyp kan je al het werk uit handen nemen. In onderling overleg vinden we samen voor jou de beste manier om de klus van je over te nemen en je documenten volledig te digitaliseren en op te slaan in Klyp.
Meer weten? Neem gerust contact met ons op voor een maatwerkadvies.